Вчора на засіданні Уряду було прийнято Постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України».
Документ розроблено для підвищення рівня доступності, відкритості та прозорості під час надання адміністративної послуги з державної реєстрації земельної ділянки.
У такий спосіб, рішення про реєстрацію земельних ділянок прийматимуться будь-якими державними кадастровими реєстраторами, адже вони обиратимуться системою Державного земельного кадастру за принципом випадковості.
Зокрема, передбачається скорочення термінів реєстрації земельних ділянок до семи робочих днів та зменшення кількості необґрунтованих відмов, що зумовлюють необхідність неодноразових звернень заявників із заявами та документами через ЦНАПи до державних кадастрових реєстраторів.
Також, в межах діджиталізації вноситимуться зміни до Постанови «Про затвердження Порядку реєстрації об’єктів державної експертизи землевпорядної документації та типової форми її висновку». Вони передбачають подання документів для проведення/одержання результатів державної експертизи землевпорядної документації в електронному вигляді.
Окрім цього, скасовується необхідність отримання супроводжувального листа від відповідного територіального органу Держгеокадастру перед направленням об’єкта експертизи до Центрального апарату. Достовірність висновку із державної експертизи перевірятиметься через QR-код.
Зверніть увагу, старт пілотного проєкту із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок планується 10 червня, він триватиме протягом 2 років. Подача землевпорядної документації на експертизу онлайн — діятиме на постійній основі.